Co bych ti tak ještě řekla? Podle vědců neseme krajně nelibě předčasné přerušení rozhovoru. Proto se podvědomě snažíme druhé takového zklamání ušetřit a konec konverzace odkládáme.
Foto: Shutterstock
Koronavirová pandemie podtrhla význam kvalitní komunikace. K důležitým dovednostem patří i správné načasování konce rozhovoru. Z obavy, že jej "ustřihneme" předčasně, často sklouzáváme ke zbytečnému tlachání. Nejnovější výzkumy dokazují, že v pravou chvíli končí jen jeden z 50 rozhovorů. A je jedno, zda mluvíme s blízkým člověkem nebo s cizincem.

Adam Mastroianni nesnáší akademické diskuse. Během studií psychologie na Oxfordu při nich přesto trávil nekonečné hodiny. Ukončit jalovou konverzaci mu přišlo nezdvořilé, a tak v ní trpně pokračoval. Sám sebe opakovaně přistihl, jak omílá pořád dokola jedno a to samé, jen aby hovor neskončil z jeho popudu. Jednou ho napadlo, že takhle možná vnímají rozhovor i lidé, se kterými mluví. Třeba je také jim trapné riskovat předčasné ukončení rozhovoru a ten se pak mění v prázdné žvanění bez konce.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.