V jedné z dosud nezařízených místností nedávno dokončeného administrativního centra Butterfly v pražském Karlíně leží vybalené i nevybalené krabice, nářadí a stavební materiál. To všechno sem nanosili dva sotva třicetiletí designéři Josef Rozehnal a Jakub Kraus a teď pracují na instalaci i poslední úpravě vybavení, které vlastnoručně vyrobili z věcí určených k vyhození.
Stavba centra Butterfly proslula inovativními architektonickými postupy, spoluprací ateliéru CMC Architects s předním designérem Maximem Velčovským i skutečností, že fasádu budovy tvoří v podstatě obrovská vertikální zahrada, jež nemá v Česku obdoby. A teď do ní Rozehnal s Krausem, kteří třeba světla vyrábějí z použitých plastových demižonů, prošlých hasicích přístrojů či vyhozených bojlerů, nanosili své kousky − nebýt Nahaku, ležely by někde na skládce nebo ve sběrném dvoře. Ale ono to jde dohromady. Ostatně oba designéři a majitelé studia Nahaku, které založili před dvěma lety, už svými "upcykláty" vybavili také byty milionářů.
Co se dočtete dál
- V čem spočívá rozdíl mezi recyklací a upcyklací?
- Jaké předměty se mladí designéři snaží vytvářet?
- Jak vypadají zlodějské ponožky?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.