Přišli na návštěvu a podali mi lahev vína. "Víme, že tu oblast máš ráda!" řekl. Odrůdu i oblast jsem znala, ale vinařství ne. "Odkud ho máte?" zeptala jsem se. Oba se na sebe letmo podívali. "Koupili jsme ho na dovolené. V malé vinotéce. Okamžitě jsme se do něj zamilovali!"

Asi o tři týdny později jsem v Lidlu v regálu s víny, kam chodím "na lov", zahlédla známou etiketu. Ono víno od kamarádů. Nechci si stěžovat. Naopak! Pro spoustu lidí je víno ze supermarketu tabu. Přitom se tam dá koupit fajn víno. Budete ale potřebovat štěstí. Zde je pět rad, jak mu jít naproti.

1. Neřiďte se přední, ale spíš zadní vinětou. Tedy informací o použitých odrůdách, oblasti či procentu alkoholu. Marketing "doběhl" i vinaře, a tak to, že je na sexy vyhlížející vinětě kreslený obrázek medvěda na kole, nemusí znamenat, že držíte v ruce dobré červené.

2. Podobně jako když je na šunce z velkovýrobny napsané, že je "domácí" nebo "babiččina", tak ani na víně slova jako "reserva" nebo "gran reserva" nemusí znamenat kvalitu. Vodítkem můžou být ocenění ze soutěží a festivalů. Ale ani ta nepřeceňujte.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.