Čím dál větší obliba výletů i dobrodružných výprav do hor vytváří tlak na výrobce outdoorového oblečení a dalšího vybavení. Nikdo se nechce vláčet do kopců s těžkým batohem, vše tedy musí být lehčí a menší. Zákazníci volají po větším komfortu a pohodlí, potvrzují prodejci. Podle nich jsou lidé také informovanější než dříve. "Rádi si vyhledávají informace, radí se s odborníky a jsou ochotni připlatit si za kvalitní zboží," říká outdoorový specialista Vít Hruška z e-shopu 4camping.cz.
Menší a lehčí
Trendem roku 2018 v outdooru je zmenšování vybavení a snižování jeho hmotnosti. "To je snad nejvíce patrné u karimatek, kde dnes není problém sehnat nafukovací karimatku s váhou pod 500 gramů při standardní délce a tloušťce. Není už ale zvláštní ani to, že bundu můžete sbalit do velikosti dlaně," podotýká Hruška. Zdůrazňuje také, že zmenšování neubírá vybavení na funkčnosti. "Naopak – minimalismus je důsledkem vývoje nových technologických postupů a materiálů," podotýká Vít Hruška.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.