"Jediné, na čem záleží, je člověk." Výrok česko-francouzského malíře Georgese Karse, jednoho z výrazných modernistů první poloviny 20. století, uvádí jeho retrospektivní výstavu, která je teď k vidění v pražském Mánesu. Kosmopolitní, humanisticky založený umělec, jenž se často stěhoval a nasával inspiraci na různých místech Evropy, by dnes, kdyby žil, z brexitu asi nadšený nebyl. Rád se totiž bez omezení usazoval tam, kde se zrovna cítil dobře. Tak jako se dnes cítí dobře v Londýně nejen těch několik našich krajanů, s nimiž si o "nové situaci" povídal Miloš Čermák. Hranice a z nich plynoucí omezení svobodní lidé zkrátka moc neuznávají. Stejně tak neprospívají umění. Potvrdit by to jistě mohla i Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum, s níž se sešla Irena Jirků.

jarvis_5a0c225b498e089686683de3.jpeg
Foto: Tomáš Nosil
jarvis_5a0c225b498e089686683de9.jpeg
Autoportrét: Georges Kars

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist