V polovině října se na crowdfundingovém serveru HitHit představila novinka ve světě prémiového alkoholu. Za projektem DramRoom stojí tři milovníci whisky, kteří se pravidelně scházeli ve whiskařském klubu a požitek z kvalitního alkoholu chtěli zprostředkovat i ostatním. Do dárkových krabiček proto zabalili několik sad s degustačními vzorky proslulé skotské whisky i několika dalších destilátů, které sami vybrali. Chtějí získat pravidelné zákazníky z řad zkušených whiskařů i laiků, kteří se k pití kvalitního alkoholu chtějí dopracovat, ale nevědí, jak začít.
"Chtěli jsme, aby lidé mohli degustovat, aniž by museli chodit do whiskařského spolku. Problém je, že když už si člověk bez zkušenosti chce koupit kvalitní lahev, neví jakou a má pocit, že mu whisky nechutná, protože třeba jednou dvakrát zkusil špatný vzorek. Chtěli bychom tomu předcházet a naučit Čechy, že alkohol může být dobrý a mohou si ho vychutnat. Užít si ho jinak než si z něj vzít jen efekt alkoholu," říká Petr Chotěbor, spoluzakladatel projektu, který má podle svých slov nejradši nakouřenou whisky. Pro laiky má jednu radu na začátek - nepijte whisky ze široké sklenice a s ledem. Alkohol se správně otevře jedině nenaředěný ve skleničce se zúženým tvarem, díky ní si whisky také nejlépe "načicháte".
V každém degustačním balíčku DramRoomu je pět 0,04litrových vzorků. Vstupem do světa whisky je sada "Tastes of Scotland", průřez whisky, které jsou pro skotskou typické, od sladkých ovocných přes intenzivnější až po kouřové. Najdete v něm popořadě Bowmore 9 YO, Monkey Shoulder, Tomatin Legacy, Finlaggan Old Reserve a Speyburn 10 YO. Jiným setem jsou sladší whisky, které zrají v sudech po portském. K dispozici je ale také jeden rumový set a dvě sady pálenek. "Díky těmto sadám je prémiový alkohol dostupnější, člověk může ochutnat top kvalitu, aniž by si musel kupovat celou lahev. Postupně tak zjistí, co mu chutná nejvíce, jaké whisky ho nejvíce oslovují. K tomu slouží i degustační notýsky a popisné kartičky, které s každou sadou zákazník dostane," dodává Petr Chotěbor.

DramRoom vznikl už v červenci roku 2016, cesta ke crowdfundingové kampani, kde představují promyšleně sestavené alkoholové sety, ale nebyla vůbec jednoduchá. "Dlouho jsme řešili povolení, která jsou po metanolové aféře přísnější. Teď máme sklad, který je čtyřiadvacet hodin denně pod kontrolou celníků, a máme stejné licence, jako bychom provozovali lihovar. Z velkých skladů objednáváme lahve s prémiovým alkoholem a ty pak pomocí laboratorní technologie přeplňujeme do našich lahviček. Vyrobili jsme k nim krabičky, etikety, notýsky, degustační karty," vysvětluje Petr Chotěbor.
Tým DramRoomu slibuje, že testovací sady bude prodávat na vlastním e-shopu hned po skončení HitHitové kampaně. V budoucnu budou mít zákazníci také možnost předplatit si pravidelné měsíční zasílání nových sad.

Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist