Digitální informace v podobě QR kódů nejsou ve světě moderních technologií nic nového. Načíst dnes jdou běžně i pomocí mobilního telefonu nebo tabletu a nejčastěji ukrývají odkaz na webovou stránku nebo kontaktní údaje. Jenže shluk čtverečků se zakódovanou informací má nového konkurenta – speciální etikety se senzory, které vás propojí s digitální identitou vašeho oblíbeného výrobku.
Podobně jako lidé mají své profily na sociálních sítích, je možná budou mít brzy i věci. Společnost Avery Dennison vyrábějící materiálové značky ve spolupráci s internetovým start-upem Evrythng se totiž rozhodla vytvořit speciální digitální identitu 10 miliardám kusů oblečení. Pomocí té bude možné sledovat stav věci – tedy kde, za jakou cenu v jaké velikosti ji můžete sehnat nebo jak s produktem nejlépe zacházet a správně jej recyklovat, až bude opotřebovaný.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.