"Člověk přežije také bez hudby, výtvarného umění… Ale jsme tady proto, abychom jenom přežívali? Byl by to naplněný život?" ptá se Ondřej Zajíc, režisér a zároveň ředitelem Městských divadel pražských.
Podle něj se dobré divadlo rodí z důvěry. To, která ji získá, si pak může dovolit větší dramaturgickou drzost a náročnější texty.
Jak se dělá divadlo po tak výrazných předchůdcích?
Werich je ve zdech Divadla ABC stále přítomný, jeho odkaz ctíme. V režii Petra Svojtky teď vzniklo výjimečné autorské představení V+W ke 110. výročí narození pánů Voskovce a Wericha. Ale my jsme se hned na začátku jasně přihlásili ke "zlaté éře" Oty Ornesta. Hrála se tu progresivní představení, byli tu nejlepší režiséři, herci.
Když jsem v roce 2005 nastupoval na pozici ředitele, chtěli jsme vytvořit v centru Prahy klasické repertoárové divadlo. Takové tu nebylo. Lákala nás představa velkého souboru, s nímž by se dala obsáhnout celá dramaturgická škála, i možnost dvou prostorů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.