Konturovaná lahev byla vytvořena k ochraně značky Coca-Cola před napodobiteli. Cílem bylo navrhnout "design tak výrazný, aby mohl být rozpoznán pouhým dotykem, a tak unikátní, aby mohl být identifikován i podle střepů rozhozených po zemi". S tímto zadáním společnost Coca-Cola v roce 1915 oslovila všechny výrobce skla ve Spojených státech amerických.
Na základě vítězného návrhu byla ještě v roce 1915 patentována osobitá Coca-Cola lahev s charakteristicky zaoblenými konturami, která se stala globální ikonou a už století je zdrojem inspirace ve filmu, designu či výtvarném umění. V Československu se konturovaná láhev objevila poprvé v roce 1968.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.