Nenápadný sval z tváře přežvýkavců považovali řezníci dlouho za podřadné maso. Líčka si tajně brali domů, měli je takřka za odpad. Z prorostlého kusu plného flaks si však nepřipravovali nedělní oběd – spíše ho hodili psům.
Telecí líčka zpopularizoval v roce 2007 Zdeněk Pohlreich, když je začal nabízet ve svém podniku Café Imperial. Šéfkuchař tehdy hledal výrazné, až rustikální jídlo, které by dobře zapadalo do kavárenského konceptu. A netajil se tím, že důležitým měřítkem bylo i to, aby náklady nebyly zbytečně vysoké. Vášniví gurmeti tehdy začali brát řeznictví útokem a cena líček se až zdvojnásobila. Napodobenin Pohlreichova receptu je plný internet a sám ho už několikrát prozradil. Do Imperialu ale stále proudí davy lidí, kteří jsou za líčka na víně ochotni zaplatit 358 korun. V čem ten fígl vězí?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.