V pražských hotelech a restauracích je málo domácích turistů. Pražská informační služba proto přišla s kampaní za milion korun, která by to měla změnit. Alespoň v závěru roku.
Během listopadu nabídnou tři desítky pražských hotelů ubytování za výhodnější ceny, turisté navíc obdrží speciálního pivního průvodce s mapou a kupony, za něž dostanou ve vybraných podnicích pivo zdarma, dárky či volné vstupy.
V Praze je podle marketingové ředitelky PIS Kateřiny Pavlitové v současné době zhruba 25 minipivovarů a stále přibývají nové.
"Momentálně se v Praze vaří na 20 různých druhů piva, což bylo dřív úplně nemyslitelné, " uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Zatímco ještě v polovině 90. let minulého století byla pivní nabídka v Praze tvořena pouze ležákem, dnes je nabídka díky trendu minipivovarů mnohonásobně širší.
Pražská informační služba (PIS) láká do metropole pivaře. Za milion korun se dohodla s některými hotely, restauracemi a pivovary, že jim "dodá" v tomto hluchém předvánočním období hosty. Za slevu.
Jenže jak už to v Česku bývá, málokterá sleva je zadarmo.
Turisté, kteří kampaň využijí, sice dostanou zdarma brožuru s informacemi o vybraných pivnicích, pivních lázních a restauracích i slevové kupony. Ale to je zhruba tak všechno. K tomu, aby získali také slibované občerstvení, dárek nebo prohlídku se musí ve většině případů nejprve propít. V Kravíně je tak například utopenec gratis bude stát minimálně čtyři půlitry, třetí pivo zdarma dostanou v Pivovarském klubu ve všední den jen do pěti odpoledne.
Kampaň PISu se tak určitě vyplatí. Ale komu?
Marcela Jurková, editorka
Pivní pestrost v české metropoli je tak podle Šuráně jedna z největších v Evropě. Zároveň se výrazně zvýšila pivní kultura v pražských hospodách a restauracích. "Pivo se začíná dostávat na úroveň, kde by mělo být," poznamenal.
Pro objednání noclehu v rámci akce bude zájemcům sloužit formulář na webu www.doprahyzapivem.cz. Po příjezdu si v hotelu vyzvednou tištěného pivního průvodce Prahou a kuponovou knížku. V průvodci najdou tipy, které pivnice, pivovary, pivní bary i pivní lázně mohou v Praze navštívit.
Kuponová knížka zahrnuje na čtyři desítky speciálních nabídek. V jejich rámci lidé dostanou ve vybraných podnicích za svou útratu pivo navíc zdarma, dárek či budou moci podniknou zdarma exkurzi do pivovaru.
Podle Otakara Johna z Asociace hotelů a restaurací České republiky přespává v pražských hotelech oproti srovnatelným turistickým destinacím v zahraničí stále velmi málo domácích turistů, ačkoliv v posledních letech jejich podíl roste. Z ročních zhruba 13,5 milionu přenocování v Praze představuje česká klientela jen desetinu. Například ve Vídni tvoří rakouští hosté čtvrtinu a v Berlíně Němci 60 procent hotelových klientů. Podobná kampaň by měla pomoci nalákat české návštěvníky do Prahy.
"Řada našich členských hotelů přišla s velmi zajímavými nabídkami," podotkl John s tím, že jedním z důvodu načasování kampaně na konec října a listopad je skutečnost, že hlavní turistická sezona již skončila.
Do akce je zapojeno okolo tří desítek tří až pětihvězdičkových hotelů, slevy dosahují 30 až 40 procent z cen běžných v tomto období a pohybují se podle kategorie hotelu a destinace zhruba od 900 do 2 500 Kč včetně snídaně.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist