Dánský filozof Soren Kierkegaard kdysi prohlásil, že všechno je otázkou módy: Bohabojnost, láska, krinolína a samozřejmě i kroužek v nose. V tomto ohledu je Hello Kitty, kočička s růžovou mašlí pod levým ouškem, která letos slaví své čtyřicáté narozeniny, jedním z největších módních fenoménů od vynálezu minisukně.
A zároveň jeden z nejúspěšnějších merchandisingových produktů v dějinách lidstva vůbec.
Podobizna Hello Kitty zdobí více než 50 tisíc produktů, jež se prodávají bezmála v sedmdesáti zemích světa.
V očích dětí je Hello Kitty roztomilé zvířátko. Většina rodičů v ní vidí nehorázný kýč. A feministky jednoho z úhlavních nepřátel.
Z pohledu manažerů Sanrio, japonského koncernu, odkud růžová kočička pochází, se však jedná o výjimečně dobře promazaný stroj na peníze. Roční obrat z prodeje zboží pyšnícího se podobiznou Hello Kitty výrazně přesahuje sto miliard korun. Jen v Americe se ročně prodají Hello Kitty produkty za více než 15 miliard korun. Za velkou louží je tak kočka Kitty dokonce ještě úspěšnější než její úhlavní konkurent myšák Mickey.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.