Kdo zná film Páni mají radši blondýnky, ví, že nejlepšími kamarády žen jsou diamanty. Kdo se však v posledních letech podíval do výročních zpráv domů Hermes, Louis Vuitton a spol., záhy zjistil, že nejvěrnější jsou ženy kabelkám.

Na obratech luxusních značek se někdy podílejí až padesáti procenty, což autorku známé knihy o oděvním byznyse Deluxe: How Luxury Lost Its Luster Dany Thomasovou přimělo k tvrzení, že kabelky představují motor, jenž luxusní značky ve 21. století popohání.

Důvodů je hned několik: tak například zisk z jedné kabelky podle Thomasové dnes běžně představuje deseti až jedenáctinásobek výrobní ceny. Návrhář Karl Lagerfeld zase tvrdí, že o luxusní kabelky je takový zájem, protože si je může dovolit každý, a pro mnohé ženy tak představují vstupenku do světa luxusu.

Kdyby car módy četl výše zmíněnou knihu, dozvěděl by se, že v Japonsku dívky často pracují jako prostitutky jen proto, aby si mohly dovolit tu jeho.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se