Když na sáňkařskou dráhu v Soči nastupoval závodník ostrovního státu Tonga, mohlo znalcům módního průmyslu přijít jeho jméno povědomé: Bruno Banani. Stejný název má populární německá značka spodního prádla. Nejde ale o náhodnou shodu. Právě z popudu firmy totiž jeden z nejbizarnějších příběhů letošních her vznikl.
Závodník Tonga se ve skutečnosti jmenuje Fuahea Semi. Jméno po módní značce přijal v rámci marketingové propagace. Přestože na sáňkařské dráze skončil až ve čtvrté desítce, je možná známější než vítězové, a cíl – zviditelnit svého sponzora – splnil vrchovatě.
Byť je případ Bruna Bananiho extrémní, ukazuje, jak důležité jsou dnes olympijské hry pro výrobce oděvů. Velký důraz na olympiádu kladou i jiné módní domy, přestože nevolí zdaleka tak agresivní strategii. Ralph Lauren, Lacoste, Bogner nebo Giorgio Armani – návrháři všech těchto světoznámých značek se podíleli na oficiálních olympijských kolekcích různých zemí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.