Když v polovině 19. století hrabě Karel Chotek z Chotkova a Vojnína poprvé zaslal svým přátelům a známým blahopřání k novému roku na speciální kartičce, netušil, že se tento zvyk stane národní tradicí. Chtěl se vlastně jen "omluvit", že si s každým nemůže stisknout ruku a popřát mu hodně štěstí osobně.

P.F., které vychází z francouzského Pour Féliciter (pro štěstí), se ale ujala a od té doby plní rok co rok poštovní (dříve) a e-mailové (nyní) schránky.

Novoročenky jsou něco jako vizitkou. Solidní společnosti, které dbají na bonton a klasiku, si často nechávají P.F. navrhnout speciálními firmami, umělecká a avantgardní sdružení se trumfují v originalitě a jiné firmy dokážou propojit novoročenky i s reklamou.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se