V prvním ročníku používání nového designu v roce 2011 vzrostl celkový prodej propagačních předmětů o 50 procent.
Během prvních 72 hodin od představení nového vizuálního stylu přibylo festivalu na jeho facebookové stránce 2000 nových fanoušků.
Před rebrandingem měl profil festivalu na Facebooku 21 tisíc fanoušků. V létě 2012 byl jejich počet 51 tisíc.
Logo hudebního festivalu, jenž začal v roce 1995, už nevyhovovalo. Odkazovalo na původní pouze rockové zaměření, zatímco v současné době už na každoroční přehlídce zní mnohem více žánrů, včetně folku či jazzu. Navíc logo Rock for People postrádalo hravost, nápaditost, bylo jedním slovem zastaralé. Přestalo plnit svoji funkci - upozorňovat na akci a přitahovat nové fanoušky.
"Nechtěli jsme měnit název festivalu, ale šlo nám o omlazení naší značky. Rozhodli jsme se, že mladistvost a modernost festivalu dáme najevo i vizuálním ztvárněním, novým grafickým stylem," vysvětluje Michal Thomes, hlavní pořadatel a ekonom Rock for People. A proto se obrátili na Dynamo design.
Panáčci mají hodně fanoušků
Designéři Libor Jelínek a Tomáš Cikán připravili koncept založený na stylizovaných postavičkách fanoušků a jejich variabilních hlavičkách. Panáčci vlastně představují lidi, kteří jezdí na festival, a jejich emoce či okamžité nálady jsou ztvárněné hlavičkami v podobě srdce, kytary, gramofonové desky, půllitru piva a podobně. "Nová vizualizace umožňuje vyjádřit nepřeberné množství pocitů, které člověk na hudebním festivalu prožívá, včetně setkání s přáteli či touhy po zábavě," dodává Thomes. Tato výrazná pozitivní grafika nabízí široké spektrum kombinací rozpohybovaných postaviček. Poprvé se s novým designem setkali návštěvníci na loňském 17. ročníku Rock for People, a hned zaujal. Podle Thomese z ohlasů fanoušků třeba na Facebooku je zřejmé, že nová cesta vizuální prezentace u veřejnosti funguje. Jen během 72 hodin od první prezentace přibylo na stránce festivalu na Facebooku 2000 nových fanoušků.
Vizualizaci chválí i sponzoři
Na první ročník hudebního festivalu v Českém Brodě přijelo 1100 diváků. Posléze se přehlídka přesunula na vojenské letiště u Hradce Králové, kam letos na 18. ročník přijelo 30 tisíc lidí. Je zřejmé, že nová vizuální prezentace v podobě modulového konceptu umožňuje každoroční obměnu a láká i nové fanoušky. Logo, plakáty i další prezentační tiskoviny včetně webu se tak mohou každý rok přizpůsobovat současným trendům a ani pravidelným návštěvníkům se neokoukají. Nekonečná kombinovatelnost designu zároveň zajistila pestrost propagačních předmětů. Kromě tradičních triček přibyly také holínky, pláštěnky, tašky nebo i dámské plavky. Prodej těchto předmětů vzrostl v roce 2011 po uvedení nového vizuálního stylu o 50 procent. "Novou prezentaci jsme konzultovali i s našimi sponzory, například s T-Mobilem, Staropramenem či Googlem, protože svoji značku spojují s naším festivalem. I těm se tento posun líbí," prozrazuje Michal Thomes.
Tereza Volná
Michal Richtr, Dynamo design
Marcela Honsová
Co na to hlavní pořadatel a ekonom
Michal Thomes
Festival Rock for People ve spolupráci s Dynamem design udělal v minulém roce radikální změnu v oblasti svého vizuálního stylu. Identita festivalu byla do té doby charakterizována především logem, které bylo zcela změněno, hlavní posun vizuálního stylu však spočívá v práci s barevnými postavičkami s různými symboly namísto hlav (charakterizující nálady návštěvníků RfP). Nové grafické prvky výborně korespondují s charakterem akce a dodávají festivalu moderní vzhled. Ohlasy na změnu grafiky RfP jsou vesměs velmi pozitivní, a jak se ukazuje, nastavený styl je velmi flexibilní a nabízí do budoucna možnost dalšího vývoje.
Co na to designéři
Tomáš Cikán a Libor Jelínek
Máme radost, že jsme se mohli podílet na tak zajímavém projektu, jako je vizuální styl pro Rock for People. Od začátku bylo jasné, že se jedná o velmi ojedinělé zadání. Při tvorbě nové grafiky se do popředí dostala móda, životní styl, identifikace se subkulturami a hlavně zážitky, myšlenky a emoce návštěvníků festivalu.
Tím vznikl hravý a variabilní vizuální styl, který se stal nedílnou součástí značky Rock for People.
Hudební festival Rock for People s novým designem
Cílem nového designu bylo zaujmout nové a mladé fanoušky, ale také udržet ty stávající.
Nový vizuální styl ilustruje nepřeberné množství pocitů, které člověk na hudebním festivalu prožívá.
Festivalové holínky s potiskem nového vizuálního stylu. Triko pro ročník 2011. Speciální edice dětských triček.
Variace festivalových vlajek. Prodej festivalových propagačních předmětů. Plachta v areálu s potiskem pivního brandingu.
Potisk placek uplatňující variabilitu grafického konceptu.
Foto: Archiv Rock for People a Dynamo design
Hudební festival Rock for People s novým designem
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist