"Lak na nehty se zkrátka stal důležitým doplňkem," tvrdí Carolin Henková, marketingová specialistka z Chanelu. Její slova dokládá průzkum americké společnosti NPD Group. Podle něj v prvních devíti měsících minulého roku v USA prodej výrobků spojených s péčí o nehty stoupl o 59 procent. Ve Francii v roce 2010 stoupl o 42 procent, ačkoli prodej parfémů se zvýšil jen o procenta dvě.
Celkem v Evropě v letech 2007 až 2010 zájem žen o laky rostl téměř dvakrát rychleji (o 29 procent) než prodej ostatních make-up produktů (o 17 procent).
Lak na nehty je zkrátka dostupný požitek. "A je to snadný způsob, jak být trendy a vyjádřit svoji osobnost," míní Karen Grantová, analytička NPD Group. Experti proto počítají s tím, že prodej laků bude nadále růst. "Předpokládáme, že odbyt laků na nehty poroste tempem kolem 20 procent ročně, zatímco tržby z make-upu by se měly zvyšovat o 4 až 5 procent a v sekci parfémů o 2 až 3 procenta," cituje agentura Reuters Bernda Beetze, šéfa kosmetické společnosti Coty.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.