V Paříži, Londýně, Miláně právě začínají týdny módy. Přehlídky sledují také návrháři levných řetězců a chystají kopie. V obchodech budou už za několik týdnů. Tak funguje fast fashion, rychlá móda.
Boty pro osudovou ženu. Černé lodičky s podpatkem čtrnáct centimetrů vysokým a štíhlým jako dámský malíček. Matný semiš kontrastuje se zlatou platformou, elegantní a dráždivé. Na světě se vyskytují ve dvou verzích: jedny prodává londýnská designérka Charlotte Olympia a stojí 608 liber. Druhé mají v Zaře a po slevě jsou za 699 korun. Rozdíl v ceně nějakých sedmnáct tisíc korun.
Rozdílů je samozřejmě víc: jedny jsou z nejjemnější kůže, druhé z té nejlevnější. Jedny jsou esence kvalitního obuvnictví, druhé spíš naopak. Jedny jsou pro bohaté, druhé pro chudé. Ale obojí jsou důkazem, že vedle sebe existují dvě módy. Jedna jako exkluzivní disciplína a druhá, která chrlí levné věci na pár použití, dostupné všem. Fast fashion, rychlá móda, je fenomén posledních zhruba dvaceti let a rozvíjí se – jak jinak než rychle.
Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení