Pařížská se protahuje do délky i do šířky Punc luxusu dostala Pařížská již při otevření butiku Louis Vuitton v roce 1997, s každou další světovou značkou potenciál Pařížské roste. Ulici zaplňují prestižní módní, šperkařské či hodinářské domy. Vloni sem zamířily značky Fendi či Audermars Piguet, předtím Prada, Bottega Veneta a Gucci.

Příští rok zde v domě číslo 10 vznikne slavné americké klenotnictví Tiffany & Co, společnost Carollinum chystá otevřít butik Rolex. Nové prodejny přibývají i v přilehlých ulicích Starého Města, jako například letos La Perla v Široké.

Kromě velkých zahraničních značek jsou v Pařížské nejaktivnějšími provozovateli butiků tři české společnosti: Prospekta Moda CZ, John Grove & partners a Carollinum. I podle jejich zástupců snese Pařížská třída srovnání se světovými nákupními bulváry.

Pařížská

A to jak úrovní služeb, tak cen. „Zákazník na první pohled nepozná, jestli vešel do obchodu na Via Montenapoleone v Miláně či v Pařížské. Interiér butiku je stejný, manažeři stejně kvalitně vyškolení, máme kontrolované ceny,“ říká Lenka Vejvalková o svých franšízových buticích, jako jsou Ermenegildo Zegna, Salvatore Ferragamo a další.

Skladbu butiků v Pařížské ulici považuje za vyváženou a poměrně bohatou i Vladan Hájek ze společnosti John Grove & partners. „Žádná světová luxusní ulice nemůže pojmout všechny značky. Pokud bude každý obchod v Pařížské obsahovat žádanou kolekci, bude i velmi náročný zákazník z nakupování v Praze nadšen a upřednostní ji před jinými světovými městy,“ říká. Společnost John Grove & partners chce podle něj i nadále pokračovat v budování luxusních obchodů vždy jen jedné konkrétní značky, tzv. monobrand stores. „Naše obchody s hodinkami byly v tomto ohledu první v Praze a zákazníci tento přístup velmi uvítali.“

Zážitek z prvotřídního nakupování

Držet vysokou kvalitu pražských luxusních butiků pomáhají podle Tamary Kotvalové ze společnosti Carollinum i sami zákazníci. „Lidé zcestovalí po celém světě a zběhlí v nakupování na internetu vyžadují v kamenném obchodě jen ten nejlepší servis. V luxusním butiku jej na rozdíl od obchodního centra skutečně dostanou. Mohou se k výběru produktů posadit, v klidu si věci prohlédnout a dát si kávu či šampaňské.“

Výloha antikvariátu v Pařížské 8 plná průvodců a knih o Praze tak působí jako autentická, ale v kontextu světových luxusních značek zároveň i jaksi nepatřičná připomínka dřívějších let. Ale ani ta zde nebude dlouho.

„Do čtyř měsíců se budeme stěhovat, v domě se chystá nový projekt,“ říká majitel Antikvariátu Pařížská a potvrzuje trend posledních let. Nástup nových nájemníků zvučných jmen vítají nejen zákazníci, ale i ostatní obchodníci. „Z exkluzivních módních značek tu chybí snad už jen Chanel, ale o jeho případném příchodu se mluví už roky,“ říká Tamara Kotvalová. Každá nová značka podle ní pomáhá propagovat Pařížskou jako nejprestižnější pražskou nákupní destinaci a to pomáhá všem.

„Ulice by si nyní zasloužila spojit síly a vytvořit uskupení obchodníků, které by dbalo na prvotřídní čistotu ulice, klid, dekorace a atmosféru ulice vůbec,“ míní Vladan Hájek. „Skvělý zážitek z nakupování a procházky po ní nezajistí jen obchody, ale právě vše kolem ní – chodníky, stromy a lidé.“

V pozitivní vývoj věří i Lenka Vejvalková: „Doufám, že luxus v Pařížské zůstane tím, čím má být: že je vyráběný s nějakým podílem řemeslné a ruční práce a vy si jej kupujete jako svoje malé umělecké dílo, které rádi nosíte,“ shrnuje Lenka Vejvalková.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 0 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.