Podobu podprsenek pro nejmladší slečny vyvinuli návrháři na základě názorů matek, které vyjadřovaly své požadavky na rodičovské internetové platformě Mumsnet. Matky pro své dcery chtěly podprsenky odpovídající věku.
"Líbilo by se mi, kdyby styl prvních podprsenek odrážel potřebu umírněnosti i prvek atraktivnosti odpovídající dívkám tohoto věku, například světlé barvy, pěkné potisky, tenká ramínka. Nechci nic, co by, byť jen vzdáleně, vypadalo sexy nebo dráždivě," uvedla zakladatelka Mumsnet.com Carrie Longtonová.
Kolekce Fleur First tak zahrnuje dva typy podprsenek - sportovní a tradiční - obé z pohodlné měkké bavlny, bez vycpávek a vzorů. Jeden kus stojí pět liber, tedy přes 140 korun.
"První podprsenka je vždy citlivá záležitost. Podprsenky Fleur First jsou skvělým příkladem zodpovědného maloobchodního řetězce naslouchajícího požadavkům rodičů," domnívá se Longtonová.
Tesco si už v minulosti vyslechlo kritiku za prodej dráždivého prádla pro mladé dívky včetně podprsenek s vycpávkami.
I britský premiér David Cameron letos vyzval k zastavení "lehkomyslného směřování k ještě větší komercionalizaci a sexualizaci".
Mezinárodní výzkumy však hovoří jasně. Dívky dnes dosahují puberty zhruba o rok dříve, než tomu bylo ještě před 20 lety. V průměru v devíti letech a deseti měsících.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist