Rakousko-Uhersko: Neorenesanční budovu nádraží Praha-Dejvice s klasicistními prvky navrhl inženýr Josef Chvála, který ve vedení Buštěhradské dráhy platil za experta na pozemní stavby a nachystal pro tuto trať plány hned několika nádraží. První cestující si v jeho dejvické budově koupili jízdenky v roce 1873 a atmosféru tehdejšího mocnářství ochutná každý, kdo si jde pro lístek i dnes.
Pokladny jsou stále stejné, dřevěná přepážka s oknem děleným na devět polí, nad ním bílá skleněná koule. Rozsvíceno - otevřeno. Zhasnuto - zavřeno.
Strop haly podpírají rýhované litinové sloupy se zdobenými hlavicemi. Precizní cit pro detail, který drží už 138 let. Kolem arkádově uspořádaných oken a vstupních dveří je na vnější fasádě použita falešná bosáž a kvádrovaná nároží.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.