Začínám v nohách cítit lehkou nervozitu. Podobně nestabilní byly před pár dny na vyhlídkové plošině nejvyšší budovy světa Burj Al Arab. Za chvíli se rozjede Formula Rossa, nejrychlejší horská dráha světa, která z naprostého klidu zrychlí na svou maximální rychlost 240 km/h za pouhých 4,9 s. Bezpečnostní rám se pomalu zaklapává a já si nasazuji ochranné brýle podobné těm, jaké nosí parašutisté.
Odněkud zdálky se ozve zvonek, ten však již příliš nevnímám. Náhle mi vítr začíná poměrně brutálně deformovat tvář. Jednotlivé mimické svaly se rozjíždějí do šklebu. Půldruhá minuta se zdá jako celé století, během které Formula Rossa absolvuje 2,2 kilometru zakroucených kolejí a překoná přitom přetížení 4,8 g. A náhle je tu konec. Tak tohle si musím dát znovu!
Podívejte se na fotogalerii plnou krásných Ferrari v záložce nahoře v článku
Bohužel, stejný nápad mají také všichni ostatní, což znamená frontu. A to přesně takovou, jaká se v Česku kdysi stála na banány. Když se po 10 minutách dostávám k ceduli, která odhaluje ještě další půlhodinové čekání, vzdávám to. Život je krátký a zde ve Ferrari Worldu utíká ještě rychleji.
I když na další horské dráze Fiorano GT Challenge je vlastně o trochu pomalejší. Tedy ve srovnání s předchozí atrakcí. Namísto repliky monopostů F1 se zde vozíte miniaturními kabriolety Ferrari F430, jejichž maximální rychlost je "pouhých" 95 km/h. Takovouhle foukanou asi nezažijete v žádném kadeřnickém salónu...
Další atrakce zvaná G-Force je jako dělaná na připlácnutí načesaného kohouta zase zpátky k hlavě. Vícebodové pásy mě pevně poutají do sedačky, která se vzápětí během pikosekund vymrští do 62metrové výše.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.