Tohle se na českém televizním trhu už dlouho nestalo. Telenovela Tisíc a jedna noc byla ještě minulý týden televizí Nova prezentována jako jeden z největších hitů jarního programového schématu. Měla exkluzivní vysílací čas, rekordní periodicitu, ohromnou propagaci. A nejen v podobě desítek upoutávek.

Kromě nejsledovanějšího času věnovala Nova každý den turecké telenovele i propagační okénko v Televizních novinách. Co na tom, že tu občas jednotlivé příspěvky hraničily s nevkusem (třeba ten středeční, kdy Nova zcela účelově zařadila vážně míněnou reportáž o reálných českých rodinách s dětmi nemocnými zhoubnou chorobou, aby příspěvek uzavřela douškou, že "Krásná Šeherezáda bude s leukémií svého synka bojovat opět dnes od osmi hodin večer".)

Argumenty kritiků z řad novinářů a mediálních agentur, ale také reakce diváků však Nově zřejmě nyní dokázaly, že český televizní trh přeci jen není stejný, jako ten na Slovensku (kde Šeherezádu každý den sleduje polovina národa), nebo ten v Rumunsku či dále na Balkáně.

První díly seriálu sice sledovalo asi 1,3 miliony diváků, bylo však zřejmé, že řada z nich zejména ze zvědavosti a v očekávání vybuzeném marketingovou kampaní a diskusemi v médiích.

V cílové skupině 15-54 let, která je pro zadavatele reklamy klíčová, však Šeherezáda podle informací Novy dosahovala průměrné sledovanosti jen asi půl milionu diváků. Zbytek publika romantické telenovely tvořili hlavně senioři. Takový podíl publika byl v hlavních vysílacím čase pro Novu zjevně alarmující.

V pátek dopoledne, pět dní poté, co Nova Šeherezádu nasadila ve velkém stylu do vysílání, přišlo do redakcí českých deníků bez dalšího komentáře následující tiskové vyjádření:

"V návaznosti na profil diváků seriálu Tisíc a jedna noc a kritérium sledovanosti v hlavní komerční cílové skupině TV Nova, kterou je D15-54, se TV Nova rozhodla pokračovat s vysíláním tohoto formátu od pondělí do pátku v čase 17:30 hodin. Nové složení pořadů v hlavním vysílacím čase TV Nova, počínaje týdnem od 14. února, bude obsahovat populární české i zahraniční tituly, které naplní vysoká očekávání našich diváků a obchodních partnerů. Česko Slovenská SuperStar, Ordinace v růžové zahradě 2, Ulice, Comeback, premiérové české i mezinárodní formáty a samozřejmě silné zpravodajství TV Nova si udrží přízeň našich věrných a náročných diváků, kteří jediní rozhodnou o tom, jak bude program Novy vypadat," komentuje nečekanou změnu mluvčí Novy Michaela Fričová.

Nova se netají tím, že hlavním důvodem nasazení levného akvizičního seriálu seriálu Tisíc a jedna noc byl důvod ušetřit. To ostatně vyplývá i z nejnovějšího vyjádření: "Vysoký počet diváků, kteří si tento nový formát oblíbili, nám ukázal, že apetit na zahraniční romantické seriály u českých televizních diváků existuje. Z finančního hlediska se seriál Tisíc a jedna noc navíc řadí k nejúspěšnějším formátům TV Nova," dodává Fričová.