Statistiky prozrazují, že letadla SAS dopravila své pasažéry včas ve více než 90 % případů, přičemž se sledovalo období mezi letošním květnem a červencem. Stejně dobrého výsledku dosáhli Skandinávci i loni. V červenci SAS dokonce zaznamenaly úspěch nejen v evropském, ale i v celosvětovém žebříčku, kdy byly nejpřesnějším dopravcem na světě.

Dobrých výsledků dosáhly i irské nízkonákladové aerolinky Ryanair, na které nebylo nutné čekat ani minutu navíc ve více než 69 % letů. Jen o procentní bod za nimi zůstávají ostrovní kolegové z British Airways. Poměrně neuspokojivého výsledku s pouhými 52 % nezpožděných příletů dosáhla společnost easyJet.

Zakladatel a majitel značky easyJet Stelios Haji-Ioanno v reakci na špatné výsledky pohrozil, že pokud aerolinky svou bilanci nezlepší, zakáže jim používat slovo "easy" v názvu. Za přijatelné považuje zpoždění o průměrné délce do 15 minut, zatímco realitou je zpoždění téměř půlhodinové. Dalším nepříznivým výsledkem pro easyJet je, že jen 48 % jejich mezinárodních letů dorazí včas, což je výsledek ještě o něco horší, než jakého dosáhly např. Air Zimbabwe, kterým se včasný přítel podaří v polovině případů.

České aerolinie mají 71 % nezpožděných letů. Za ČSA zaostaly například Air France nebo i zmiňované britské aerolinky. Dochvilnější než ČSA byla třeba Lufthansa, kterou ovšem předčil mimo jiné ruský Aeroflot.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist