Baťův kanál spojuje Otrokovice na Zlínsku a Rohatec na Hodonínsku. Vznikl za první republiky jako zavlažovací systém pro zemědělce a dále jako 50 kilometrů dlouhá trasa, po níž se převáželo uhlí.
Vodní trasa vede podél řeky Moravy, s níž se spojuje u Rohatce. U obce je nutné postavit plavební komoru za 20 milionů korun. Do dvou let by měla být hotova. Lodě se tak z kanálu dostanou do Hodonína. Dále směrem na jih není Morava splavná. Lodě by při jízdě směrem k Břeclavi narazily na jezy, které pro ně zatím představují nepřekonatelnou překážku. Vše by ale měla změnit výstavba šesti plavebních komor. V Břeclavi jezdí zatím pramice po malém úseku mezi městem a zámečkem Pohansko.
Pokud se záměr zdaří, výletníci by projeli kolem této známé památky k soutoku řek Moravy s Dyjí a mohli pokračovat dále na jih.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist