Na letošním festivalu Brněnský AntiOskar zabraly polovinu ze soutěžního programu takzvané střílečky. Tvůrci se často inspirovali například sérií Kill Bill režiséra Quentina Tarantina. Nakonec ale porotu i diváky zaujaly nejvíce sci-fi snímky Ďábelský nástroj na pláži a Hibernace inspirovaná tvorbou Jana Švankmajera.

Podle pořadatelů jsou snímky rok od roku lepší, jak díky technice, tak i díky zkušeným tvůrcům, kteří mají už několik AntiOskarů za sebou. Samotné filmy byly působivější, zvlášť díky zvukovým a vizuálním efektům. Autoři měli v maximálně čtvrthodinovém filmu ukázat alespoň pokus o dramaturgii, děj a jednání v rolích. Čím byl snímek ztřeštěnější, tím lépe.

Do soutěže se přihlásili hlavně mladí tvůrci okolo 20 let, některým ale bylo i 13, jiným kolem 40 let. Jeden z mladších tvůrců, Zdeněk Rybička z Brna, se ve filmu Ďábělský nástroj na pláži inspiroval sci-fi příběhy ve stylu seriálu Akta X. Svůj film natočil na dovolené v Chorvatsku, aby zabil nudu. Evidentně se mu kromě toho podařilo zaujmout jak porotu, tak diváky. Vyhrál v kategorii Nejztřeštěnější snímek a odnesl si i Cenu diváků. Porotu tvořili hlavně studenti filmové vědy, filmoví nadšenci a kritici. V březnu proběhne pro velký zájem tvůrců druhé kolo.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist