Nejčastějším zjištěným prohřeškem bylo špatné informování klientů cestovních kanceláří o podmínkách reklamace. S 16 kontrolovanými cestovními kancelářemi a agenturami ČOI povede správní řízení. Za méně závažná pochybení ČOI již rozdala pět blokových pokut v celkové hodnotě 4500 korun, ve správním řízení ale za porušení zákona o ochraně spotřebitele může uložit až padesátimilionovou pokutu.
ČOI letos od července do srpna zkontrolovali 107 provozoven cestovních kanceláří a agentur a porušení zákona zjistili ve 21 případech, nejčastěji bylo zjištěno porušení povinnosti řádně informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, ve třech případech ČOI zjistila klamání spotřebitele ze strany cestovních kanceláří. "Šlo o nepravdivé informace v katalogu o kategorii hotelu, v informačním letáku o lehátkách a slunečnících na plážích zdarma a subjektu nabízejícím zájezd," sdělila mluvčí ČOI Miloslava Fléglová. V jedné cestovní kanceláři inspektoři odhalili také předražení ceny zájezdu o 100 korun a další cestovní kancelář porušila své povinnosti tím, že některé informace v katalogu uváděla pouze v německém jazyce.