Nejčastějším zjištěným prohřeškem bylo špatné informování klientů cestovních kanceláří o podmínkách reklamace. S 16 kontrolovanými cestovními kancelářemi a agenturami ČOI povede správní řízení. Za méně závažná pochybení ČOI již rozdala pět blokových pokut v celkové hodnotě 4500 korun, ve správním řízení ale za porušení zákona o ochraně spotřebitele může uložit až padesátimilionovou pokutu.
ČOI letos od července do srpna zkontrolovali 107 provozoven cestovních kanceláří a agentur a porušení zákona zjistili ve 21 případech, nejčastěji bylo zjištěno porušení povinnosti řádně informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, ve třech případech ČOI zjistila klamání spotřebitele ze strany cestovních kanceláří. "Šlo o nepravdivé informace v katalogu o kategorii hotelu, v informačním letáku o lehátkách a slunečnících na plážích zdarma a subjektu nabízejícím zájezd," sdělila mluvčí ČOI Miloslava Fléglová. V jedné cestovní kanceláři inspektoři odhalili také předražení ceny zájezdu o 100 korun a další cestovní kancelář porušila své povinnosti tím, že některé informace v katalogu uváděla pouze v německém jazyce.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist




